Egészség tippek az iskolakezdésre

blog

Holnap elkezdődik az iskola és ezzel együtt a sok-sok óra ülés is. A koronavírus járvány miatt talán mindenki kicsit jobban félti csemetéjét most, mint eddig. Tudtad, hogy a rendszeres testmozgás az immunrendszert is erősíti? Gyógytornászként és három gyerekes anyaként én is szeretném megkímélni a gyerekeimet (na jó, meg magamat is) a betegségektől, amennyire lehet.

A fejlődő szervezetnek az egészséges életmódhoz szüksége van az említett rendszeres testmozgás mellett egészséges táplálkozásra, megfelelő (nem cukros!) folyadékbevitelre, elegendő alvásra! Na persze ez a felnőtteknek sem ártana. 😉

Írok néhány tippet, amiket én fontosnak tartok. Apróságoknak tűnnek, de fontos kis lépések gyermekeink egészségéért.

  • A reggeli fontos! Egyen reggel iskola/óvoda előtt valamit. Iskolásoknak csomagoljunk tízórait.
  • Az étkezéseknek legyen rendszere, két étkezés között ne egyen. Mutassunk ebben jó példát mi felnőttek is!
  • Rendszeresen fogyasszon zöldséget, gyümölcsöt!
  • A napi folyadékbevitel ne cukros levekből álljon, igyon vizet. Igyon sokat. A gyerekek hajlamosak „elfelejteni”, hogy szomjasak.
  • Aludjon eleget! Elalvás előtt ne képernyőzzön! A napi eseményeket, elfogyasztott ételeket, italokat a szervezetnek legyen ideje feldolgozni, kipihenni.
  • Mozogjon rendszeresen, olyat amit szeret, amihez van kedve!
  • Legyen friss levegőn minden nap!
  • Beszélgessünk vele a napjáról, kérdezzük meg, mi volt a legjobb és a legrosszabb aznap. A pszichés egészség is hatással van testünk fizikai egészségére is!
  • Meséljünk Neki este!

Ha kérdésed van, írj bátran! Ha hasznosnak gondolod, köszönöm a megosztást!

 


És Te hol hordod a füledet?

blog

A homeoffice és homeschool nem tett jót a fülek helyzetének (sem). Azt hiszed viccelek? Kérj meg valakit, hogy fotózzon le oldalról. A te füled hol van? Ha a helyén szeretnéd tudni, a vállad felett kellene lennie. A medence, térd, boka is ebbe a...